Başkent'te E-İhracat ve E-Ticaret konuşuldu

Zafer Gazetesi
ALPER ŞAŞMAZ / ANKARA

ALPER ŞAŞMAZ / ANKARA TÜRKİYE Teknoloji Buluşmaları, Ankara ayağı için 20 Eylül 2018 Perşembe günü TOBB ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

TÜRKİYE Teknoloji Buluşmaları, Ankara ayağı için 20 Eylül 2018 Perşembe günü TOBB ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) katkılarıyla hazırlanan etkinlik, açılış konuşmalarıyla başladı. KOBİ'ler için Dijital Dönüşüm, e-Ticaret ve e-İhracat konuları sektöründe uzman panelistler tarafından anlatıldı.

“E-TİCARET VE E-İHRACAT VURGUSU”

Açılış konuşması için sahneye gelen TOBB e-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, yaptığı konuşmasında e-İhracata vurgu yaptı. Özdemir; “Biz, konteyner ile buradaki malı Rusya’ya satmayı bilen bir ülkeyiz. Konteyner ile mal satmak demek, malı toptan olarak satmak demektir. Yani 100 liraya satabileceğimiz bir malı eğer 20 liraya üretiyorsak, üzerine yüzde 20 ile 30 kâr koyarak toplam satış yaptığımız anlamına gelir. e-İhracat'ın bildiğimiz ihracattan farkı şu:

Perakendenin paketle ihracatıdır. Aynı gece bir konteyner malı farklı ülkelere, farklı lokasyonlara, farklı kişilere satarak ve paralarını bireysel olarak tahsil ederek, hiçbir riske girmeden  ürünleri tüm dünyaya satabilirsiniz. Biz bunun önünü elimizden geldikçe açabilirsek, reel sektörün ve devletimizin desteğiyle bir şekilde burada ürettiğimiz ürünü dünyaya sunabilirsek, biz o zaman üreticinin emeğine katma değer sağlamış olacağız. Yani 10 liraya üretiği malı 30 liraya değil, 30 euroya yurt dışına satacak. e-İhracat'ın faydasının aynısı e-Ticaret'te de var. Elektronik Ticaretin en önemli faydalarından bir şudur: Ününü, lokasyonunuzun dışına satarsınız, para oraya gelir. Yani aynı bölgedeki insanlar ticaret yapmazlar.

Ürünü Afyon'da üretip, Hakkari'ye satarsınız. Hakkari'den gelen para Afyon'a gelerek o bölgedeki ekonomiyi canlandırır. Ticaretin sınır ve lokasyon tanımayan yönü Türkiye'de de var. Dijitali işimize entegre ettiğimiz müddetçe daha akıllı olmak zorundayız. Almanya'da üretilen bir ürün kargosuz e-Ticaret yöntemiyle bize ürün satabiliyorsa, biz de aynısını yapabiliriz.” şeklinde konuştu.

“TÜRKİYE E-TİCARET İÇİN MÜTHİŞ BİR POTANSİYELE SAHİP”

“Günümüz ticaretinde bir devrim yaşanıyor, bunun adı elektronik ticaret devrimi” diyen diğer konuşmacı TOBB Başkan Yardımcısı Selçuk Öztürk de şunları söyledi: “Eskiden İpek Yolu ve Baharat Yolu vardı. Bu ticaret yolu üzerindeki ülkeler zengin olurdu. Şimdi Avustralya'nın en ücra köşesine mal satabiliyorsunuz. Dünyada e-Ticaret'in toplam perakendeden aldığı pay yüzde 8,5. Biz ise genç ve dinamik nüfusumuza rağmen maalesef e-Ticaret'te yolun çok başındayız. Türkiye'de toplam perakende ticaretin yüzde 4.1'i elektronik mecradan yapılıyor. Bugün için gerideyiz ama aradaki farkı hızla kapatabiliriz.

Bu treni kaçırmamak için var gücümüzle hepimiz çalışmak durumundayız. 200 sene önce sanayi devrimini ıskalamıştık ve hala sıkıntısını çekiyoruz. Türkiye E-Ticaret için müthiş bir potansiyele sahip. Amazon'un da Türkiye'ye gelmesi aslında bunun en büyük ispatı. Dünyanın en büyük perakende şirketi ama hiç mağazası yok. Tüm satışlarını E-Ticaret üzerinden yapıyor.

“KOBİ'LERİMİZİN DİJİTAL ALT YAPILARINI GELİŞTİRMEK İÇİN PROJELER YAPIYORUZ”

Türkiye internet bağlantısı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı telefon kullanım oranlarında Batı ülkelerine benziyor. Nüfusun yüzde 90'ı mobil bağlantıya sahip. 48 milyon kişi düzenli olarak her gün internete bağlanıyor. Facebook kullanımında dünyada 9'uncu, İnstagram kullanımında dünyada 4'üncüyüz. Günde ortalama 5 saatimiz internette geçiyor ama elektronik ticarette dünyanın ilk 25'inde değiliz. TOBB olarak bu tabloyu değiştirmek istiyoruz. Firmalarımızı dijital dünyaya hazırlıyoruz. Tüm sektörü temsil eden Sektör Meclisimiz ile birlikte bundan sonraki dönemde de sektörü ilgilendiren konularda aktif olarak yer alacağız. Ticaret Bakanlığımız da E-Ticaret konusunda birlikte çalışıyoruz. Dijital okur yazarlığı ve KOBİ'lerimizin dijital alt yapılarını geliştirmek için projeler yapıyoruz. Sadece firmadan tüketiciye değil, firmadan firmaya yapılan E-Ticaret'i de geliştirmek istiyoruz. Ekim ayından itibaren 81 ilde KOBİ'lerimize yönelik dijitalleşme eğitim programını başlatacağız. Konusunda uzman isimlerden oluşan uzman kadromuz, illerdeki odalarımızla birlikte KOBİ'lerimize 2'şer günlük eğitim verecekler. Bu eğitimlerle KOBİ'lere işlerini nasıl dijitalleştireceklerini anlatmayı hedefliyoruz. İnanıyoruz ki; Ticaret Bakanlığımızın liderliğinde ve kamu-özel sektör birliğiyle bu alanda dünyanın önde gelen ülkelerinden birisi olacağız.”

“TİCARET BAKANLIĞINDAN İHRACAT YAPMAK İSTEYEN KOBİ'LERE KOLAYLIK”

 Ticaret Bakan Yardımcısı Fatih Metin ise, ihracat yapmak isteyenler her türlü kolaylığı ve desteği sağladıklarını ifade etti. Kolaylık sağlamak hayata geçirdikleri desteklerden bahseden Metin; “İlk olarak E-Ticaret konusunda katma değerli ürünleri dünya pazarına çıkartmak için ihracat yapmak isteyen KOBİ'leri Uluslararası E-Ticaret firmalarına üye yapıyoruz. E-Ticaret ve E-İhracat yapmak isteyen KOBİ'lerimizi ceplerinden hiç para çıkmadan destekliyoruz. Şu anda 17 bin rakamına ulaştık. İkinci olarak da yazılım ve bilişim sektöründe ihracat yapmak isteyen 22 firmayı sanal ofis tarzı bir oluşumla Londra'da Türk Ticaret Merkezi statüsünde faaliyete geçirdik.” dedi.

“İHRACATTA EYLÜL AYI REKORU”

Metin sözlerini şöyle sürdürdü: “Günümüz dünyasında ticaretin gelişimine baktığımızda lojistik sektör çok önemli. Lojistik alanında Ulaştırma Bakanlığı, reel sektör ve akademi dünyasıyla iş birliği içerisindeyiz. Türkiye'nin geleceğini planlarken, bugünün dünyasındaki gelişmelere göre hamle yapmamız lazım. Kamu, özel sektör ve üniversitelerin kurumsal kapasiteleri mükemmel durumda. Geriye bu kurumsal kapasiteyi birleştirip biz vizyon koymak kalıyor. Bugünkü gibi buluşmalar, bu vizyonu çizecek buluşmalardır. Hükümetin görevi yapısal reformları yapmak, yapısal dönüşümler gerçekleştirmek ve özel sektörün önünü açmaktır. Türkiye Cumhuriyeti'nin Eylül ayları itibariyle en fazla ihracatın yapıldığı Eylül ayını yaşıyoruz. Ülkemiz üretmeye devam ediyor, ihracata devam ediyor ve büyümeye devam ediyor.

“KOBİ'LERİMİZİN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ YAKALAMASINI ÇOK ÖNEMSİYORUZ”

Ekonomimizin lokomotifi KOBİ'lerdir. Ekonomik yapılanmamız yüzde 95 oranında KOBİ ağırlıklıdır. Bütün programlarımızın merkezine bunu alıyoruz. Dünya ticareti gelişiyor ve dolayısıyla Türkiye'de ilk 10 ekonomiyi hedefleyen bir ülke. Bunun için de bizim katma değerli ürün ihracatına ihtiyacımız var. Bunun sürdürülebilirliği için çalışıyoruz. KOBİ'lerimizin de bu yetenekleri güçlenmelidir. KOBİ'lerimizin dijital dönüşümü yakalamasını çok önemsiyoruz. Türkiye dünya ticaretinin yüzde 60'ının döndüğü bir alanda. Türkiye bu hinterlandın ortasında yer alıyor. 16 trilyon dolarlık dünya ticaret hacminin 10 trilyon dolarlık kısmının tam ortasında yer alıyor. Dijital dönüşüm de burada önem kazanıyor. Tüketim alışkanlıkları değişiyor ve ticaret de buna göre şekilleniyor. Bunların en temelinde de E-Ticaret yatıyor. Şu anda E-Ticaret anlamında düşük durumdayız ama çok istikrarlı bir biçimde büyüyoruz. Hedeflerimize ulaşmak için her türlü imkânımız var. Biz E-Ticaret anlamında firmalarımızın sayısını yükseltmek için çalışıyoruz.”

“E-TİCARET VE BİLİŞİM SEKTÖRÜNDEN PAYDAŞLAR DİJİTALLEŞME İLE İLGİLİ BİLGİLER VERDİ”

Açılış konuşmalarının ardından panellere ve konuşmalara geçildi. Programda Dijital Perakende, E-İhracat ile Yeni Dünya, Dijital Platformlar ve E-İhracat isimli paneller gerçekleştirildi. Ayrıca; Sahibinden.com Genel Müdür Yardımcısı Banu Barbarosoğlu, Hepsiburada Satış Geliştirme Müdürü Ziya Kızıltan, CMC Ceo'su Aytaç Aydın, Tek Klavuz Ceo'su Mehmet Volkan Çakmak, Mikro Yazılım Satış Müdürü Tolga Dokuzer ve Barruslondon Ceo'su Volkan Hidayetoğlu da konuşmalar yaparak E-Ticaret, E-İhracat ve dijital dönüşüm konularında bilgiler verdi.

DemoTalebi

İş Ortağımız size uygulamalı Mikro Yazılım programları sunumu yapacak. Programlarımızla tanışarak, işletmenizin ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak ürünü tespit edebilirsiniz.

Bize Ulaşın