15xx versiyonu 12.08.2017 Tarihli Arşivin İçeriği

15xx versiyonu 12.08.2017 Tarihli Arşivin İçeriği

1- E-defter beratlarında Gelirler İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yapılan Berat değişikliği sebebiyle programlarımızda güncellemeler yapılmıştır.
Bu düzenleme ile 15.08.2017 tarihinden itibaren oluşturulacak ve gönderilecek olan e-defter beratları için bu arşiv kurulumunun gerçekleştirilmesi zorunludur. Aksi takdirde gönderilecek olan defter beratları; dolayısıyla, dönem e-defterleri edefter.gov.tr sitesinden kabul görmeyecektir.

http://www.edefter.gov.tr/dosyalar/duyurular/e-Defter_paketi.pdf

Elektronik Defter Uygulaması kapsamında www.edefter.gov.tr adresinde yayınlanan “e-Defter Paketi’’nde güncelleme yapılmıştır. e-Defter Paketinde yapılan güncellemelerin en kısa süre içerisinde Uyumlu Yazılım Firmaları tarafından uygulamaya konulması gerekmektedir. Yapılan güncelleme ile e-defter beratlarının bilgi içeriği değiştirilmiştir.
Bu kapsamda, 2017/Mayıs ve takip eden aylara ait e-defter beratlarının söz konusu güncellemeye uygun olarak oluşturulması ve Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gerekmektedir. 31/07/2017 tarihine kadar söz konusu dönemlere ait berat yüklemesi yapacak mükellefler, eski formatta berat göndermeye devam edebilecek olup, geriye dönük herhangi bir işlem yapmayacak; ancak, 15/08/2017 tarihinden itibaren yüklenecek (ait olduğu dönemden bağımsız olarak) e-defter beratları için bu güncellemeleri uygulayacaktır.

***ÖNEMLİ NOT: Bu kapsamda kuruluş programında yer alan Firma Tanıtım Kartı menüsünden e-defter e-fatura parametreleri sekmesine eklenen e-defter beratı vergi detay durumu alanına aşağıdaki görselde yer alan seçenekler eklenmiştir.


**Tüm e-defter kullanıcılarımızın, arşiv kurulumu yapıldıktan sonra bu alanı mutlaka eksiksiz ve doğru seçim yaparak kaydetmesi gerekmektedir.

Yapılan tanımlamanın doğruluğu açısından e-defter oluşturma aşamasında ilgili hesapların, hesap planında mevcut olduğu belirlenmesi; ancak, bu alanda “VERGİ DETAYSIZ” seçilmesi durumunda karşınıza aşağıdaki mesaj gelecektir:


İlgili hesapların hiçbirinin hesap planında yer almamasına rağmen bu alanda “VERGİ DETAYLI” seçilmesi durumunda ise programınız tarafından aşağıdaki mesaj dönecektir.



**Tüm e-defter kullanıcılarımızın bu alandaki veri doğruluğundan emin olmasını önemle rica ederiz.

2- Kurumlar ve şirketler arasındaki borç-alacak hesap hareket ve bakiyelerinin, BA/BS formlarının, elektronik ortamda gönderimi ve mutabakat sürecinin hızlandırılmasına yönelik bir uygulama olan Mikro Yazılım e-mutabakat modülümüzde geliştirmeler programlarımıza eklenmiştir.

Bu kapsamda e-mutabakat cari hesap ekstre mutabakatı programlarımıza eklenmiştir.
Yapılan geliştirme ile e-mutabakat modülümüze cari hesaplarınız arasında hesap ekstrelerini gönderebilmek ve takip edebilmek amacıyla Ekstre e-Mutabakat Gönderme menüleri eklenmiştir.



Ekstre e-Mutabakat Gönder (371003) menüsü aracılığıyla istenen tarih ve kriterleri belirledikten sonra karşınıza cari hesap bakiyelerinizi listeleyen bir ekran gelecektir. Bakiye listesi ekranında sağ tuş veya operasyon seçeneği ile seçili cari hesabınıza ait ekstre detayını görebilir ve analiz edebilirsiniz.

Ayrıca bu yönetim ekranında cari hesabınız ile ilgili hareket detaylarına ulaşabilir, evrak detaylarına ulaşabilir veya düzenlemeler de yapabilirsiniz. Cari hesap ile ilgili inceleme analiz veya ekstre listeleme kontrol işlemleriniz seçeneği ile gönderimlerinizi programınız otomatik sağlayacaktır.



Gönderilmiş e-mutabakatlar menüsünden ise cari hesaplarınızla yapılan ekstre e-mutabakatlarınızı izleyebilirsiniz.

3- e-mutabakat modülü ile ilgili gelen diğer kullanıcı taleplerimiz ve ek geliştirmeler ise aşağıdaki gibidir;

• E-mutabakat gönderimlerini kendi mail sunucuları üzerinden gönderim yapmak isteyen müşterilerimiz kuruluş programında Firma Tanıtım kartından SMTP bilgilerini eksiksiz tanımlayarak, e-mutabakat gönderimlerini yapabilmektedir. Firma kartında tanımlanan SMTP Bilgileri sekmesine girilen bilgilerin doğruluğunu kontrol amacıyla test butonu eklenmiştir.


• Bakiye e-mutabakatı gönderim aşamasında döviz bazında çalışılan cari hesaplarınıza yönelik gönderimlerde, parametre ekranına aşağıdaki ekranda görebileceğiniz gönderim seçenekleri eklenmiştir.



• “Aynı carinin tüm dövizlerini aynı mutabakatta gönder” seçeneği seçilir ise, cari hesapla çalışılan kaç döviz cinsi varsa cariye bağlı olarak tek kayıt olarak gönderim yapılacaktır ve tek mail gönderilip mail içeriğinde tüm dövizlere ait bilgiler bulunacaktır. Seçenek işaretlenmezse her döviz ayrı bir mutabakat olarak oluşup her biri için ayrı mail gönderimi yapılacaktır.

Ana döviz haricindeki dövizlerin ana döviz bakiyelerini de gönder seçilirse mutabakat içinde hem döviz tutarı hem de ana döviz tutarı birlikte gönderilecektir. Mutabakat maili içinde de bu iki bilgi birlikte yer alıyor olacaktır.

• E-mutabakat modülümüze Parametreler (379903) menüsü eklenmiştir.