e-Fatura Mükellefi Olmak ve Mikro Yazılım Özel Entegratörlük Sistemine Geçiş Süreçleri

e-Fatura Mükellefi Olmak ve Mikro Yazılım Özel Entegratörlük Sistemine Geçiş Süreçleri

e-Fatura.gov.tr sitesinden başvuru için öncelikle Mali Mühür temin edilmiş olması gerekmektedir.
1. Mali mühür talep edilmesi:
1.1. Mali mührünüzü talep etmek için http://www.kamusm.gov.tr/ sitesine giriş yapılmalıdır.



1.2. Başvuru formlarının altında yer alan “Mali mühür elektronik sertifika başvuru formu” ‘nu tıklayarak Mali Mühür Sertifika Başvurusu sayfasına giriş yapılmalıdır.
1.3. Başvuru giriş sayfasında yer alan bilgilerin eksiksiz ve doğru olarak tanımlanması ve giriş butonuna tıklanması gerekecektir.



1.4. Sertifika Bilgileri olarak “Akıllı Kart ve Kart Okuyucusu” olarak seçim yaparak tüm alanları tanımlamalısınız.
1.5. Onayla butonu ile ödeme ekranına geçiş yapılmış olacak ve mali mühür başvurunuz
tamamlanmış olacaktır.Mali mührünüz adresinize Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından
ulaştırılacaktır.



1.6. Mali mührünüz elinize ulaştıktan sonra,
http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ adresinden “Sürücü
Yükleme Servisi” başlığı altında bilgisayarınız için uygun olan sürücüleri indireceğiniz
sürücü yükleme adımları mevcut olup, uygun sürücüleri bilgisayarınıza indirip kurulumunu yapabilirsiniz.
1.7. Elinize ulaşan mali mührünüzü test etmek için https://mbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go adresine giriş yapabilirsiniz.

2- Gelirler İdaresi Başkanlığı Sistemine Elektronik Başvuru Adımları
2.1. İlk defa e-fatura kullanmaya başlanacak ise öncelikle aşağıdaki linkten GİB’na mali mühür
ile başvuru yapılmalı ve yöntem olarak özel entegrasyon seçilmelidir.
https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/
2.2. Mükellefler mali mühürlerini temin ettikten sonra elektronik ortamda
http://www.efatura.gov.tr/efaturabasvuru.html linkinden e-fatura başvurusunu
gerçekleştirmelidirler.
2.3. Sayfaya giriş yaparak “Elektronik Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız” linkine tıklayınız.