Instagram Reklamları Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Genel Girişimcilik KOBİ Satış ve Pazarlama 4dk
Genel Girişimcilik KOBİ Satış ve Pazarlama

Sosyal medya mecraları en çok kullanılan online pazarlama fırsatlarını sunuyor. Bu mecraların en çok tercih edileni ise Instagram. Peki Instagram’da reklam vermek için neler yapmak gerekiyor? Tüm adımlarıyla bu yazıda anlattık.

Instagram İşletmenize Neler Sunar?

Sosyal medya, dijital dönüşüm ile beraber birçok işletme için reklam adına en cazip görülen seçeneklerden biri haline geldi. Bu mecralardan en çok tercih edileni ise Instagram. Instagram, reklamlarının kişiselleştirilebilmesi, görsel odaklı içeriklerle hızlı etkileşimlere ulaşılmasını sağlaması ve yüksek deneyim kabiliyetleri sunuyor. Reklam için olması gereken birçok faktörü DNA’sında barındıran bu platformda reklam vermek birçok işletme için zorunluluk haline geldi.
Statista’nın 2021 yılı verilerine göre Instagram’da yaklaşık 1 milyar 221 milyon kullanıcı var. Bu sayı günlük periyotta 500 milyonu buluyor. Instagram kullanıcılarının %70’i bir markayı arıyor, %80’i ise en az bir işletmeyi takip ediyor. Çok daha fazla kullanıcı sayısına sahip olan Facebook’la kıyaslandığında bile Instagram 10 kat daha fazla etkileşim oranları yakalıyor. 18-29 yaş arası genç internet kullanıcılarının yaklaşık %59’u, 30-49 yaş arası internet kullanıcılarının yaklaşık %33’ü Instagram kullanıyor.
Peki, bu etkileşimler satışa dönüyor mu?
Evet; yeni ürünler keşfeden her 3 Instagram kullanıcısından biri, bu ürünleri satın alıyor.

Instagram Reklamlarının Çeşitleri Nelerdir?

Instagram reklamları, şirketlerin Instagram’da resim ve görsel içerik yoluyla kendilerini tanıtmalarının en mantıklı yollarından biri. Instagram reklamlarının birçok türü var ve hepsi aynı şekilde çalışmıyor. Bu yüzden bir reklam kampanyası başlatmadan önce temel kavramları yerine oturtmak önemli.
Instagram reklamları, sizin belirlediğiniz hedef kitlenin yani istediğiniz profildeki kullanıcıların haber akışlarında görünür. Bu gönderiler “Sponsorlu” olarak etiketlenir. Bir reklamın bir kullanıcının akışına düşüp düşmeyeceğine karar vermek için tekliflere ve kullanıcı alaka düzeyine göre bir seçim kriteri takip edilir. İsteklerinize göre şekillenen farklı reklam türlerine aşina olmanızı öneririz. Böylece işletmenizin hedeflerine bağlı olarak hangi reklam türünün sizin için daha yararlı olacağına karar verebilirsiniz. Devam etmek için öncelikle neyi hedeflediğinize bakalım.

İhtiyacınız Olan Trafik mi?

Mobil uygulamanıza ya da web sayfanıza kullanıcı ve potansiyel müşterileri çekmek ve daha fazla tıklanma almak için trafik hedefli reklam kampanyalarını deneyebilirsiniz.
Bu kampanyayla elde edeceğiniz sonuç, bağlantı tıklamaları olacaktır.

Daha Fazla Etkileşim Almak mı İstiyorsunuz?

Gönderilerinize daha fazla etkileşimler görmeyi, gönderilerinizdeki beğenileri ve yorumları artırmayı, projenizle ilgili daha fazla teklif almayı, etkinliklerinize daha fazla yanıt bulmayı hedefliyor olabilirsiniz.
Instagram’ın bu hedeflere uygun reklam seçeneği ile reklam kampanyanızda aldığınız yorum, beğenme ve sayfa ziyareti gibi sayısal değerlere ulaşabilirsiniz.

Yeni Müşteri Profillerine Ulaşmak mı İstiyorsunuz?

Cevabınız evetse potansiyel müşteri bulma kampanyaları ile ilgilenebilirsiniz. Ürünleriniz veya hizmetlerinizi pazarlayabilmek için potansiyel müşterilerinizin bilgilerine ihtiyacınız var.
Müşterilerin ilgilendiği hizmet ve ürünleri sunan işletmelere bilgilerini girmelerine lead denir. Bu reklam kampanyası seçeneğiyle ulaşacağınız sonuç; dağınık paylaşımlar yerine direkt olarak ilgili kitleye ulaşmanızı sağlar, yani önemli lead’ler elde etmenizi sağlar.
Bu seçenekle müşterilerden istediğiniz bilgileri alabilmek için bir form oluşturmanız gerekiyor.

Mesaj Kutunuzda Daha Fazla Bildirim mi Görmek İstiyorsunuz?

Müşterilerinizin kafasında birçok soru işareti olabilir. Bu soruları yanıtlamak ve müşterilerinizle birebir iletişiminizi güçlendirmek için mesaj hedefli reklam kampanyalarını seçebilirsiniz. Böylece müşterilerinizle WhatsApp veya Instagram Direct gibi kolay ve yaygın mesajlaşma platformlarında soru-cevap ve çeşitli tanıtım seansları gerçekleştirebilirsiniz. Bu seçenek için özellikle müşterilerinizi email yerine çevrimiçi mesajlaşma uygulamalarına yönlendirmenizi tavsiye ederiz.

Kataloglarınızı Pazarlamaya Yönelik Reklamlara mı İhtiyacınız Var?

Özellikle uçuşlar, otel ilanları, otobüs seyahatleri ve ürünleriniz için farklı kataloglar oluşturabilirsiniz.
Oluşturduğunuz bu kategorileri Instagram’ da gelecekteki müşterilerinizle buluşturabilmek için katalog kampanyaları seçeneği ile ilerleyebilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitenizin reklamını verdiğiniz katalog reklamını kampanyalara uyguladığınız durumlarda sitenize Facebook Pixel Entegrasyonu yapmanızı tavsiye ederiz. Bu sayede verdiğiniz reklamla sitenize gelen kullanıcıların sitenizdeki davranışlarını ve hareketliliklerini anlamanız mümkün olabilir.

Instagram’ın Reklam Modelleri Nelerdir?

Hedeflerinizi ve hedeflerinize yönelik seçimlerinizi belirlediğinize göre Instagram’ın sizin için sunduğu reklam modellerini inceleyelim.
Fotoğraflı Reklamlar
Adından da anlaşılacağı gibi bu reklamlar, bir fotoğraf öğesi içeren reklamlardır.
Instagram’ın görsel yönü çok önemlidir ve fotoğraflar için oldukça uyumlu çalışan platform arayüzü sayesinde herhangi bir görüntü, kullanıcılar açısından çok daha etkileyici bir formata dönüştürülebilir. Bu da reklamlarınızın etkileşimine olumlu yansır.

Videolu Reklamlar

Tam bir kullanıcı deneyimi sunmak istiyorsanız video tabanlı Instagram reklamları harika bir seçenektir. Bu modelde adından da anlaşılacağı gibi bir fotoğraf yerine hedef kullanıcılara iyi hazırlanmış bir video gösterilir.

Sıralı Reklamlar

İhtiyacınız olan şey hedef kitlenize bir dizi fotoğraf veya video göstermekse, bu Instagram reklamı en iyi seçeneğiniz olabilir.

Hikaye Reklamları

Hikaye seçeneği, kullanıma çıktığı günden beri kullanıcılar tarafından büyük bir ilgi gördü. Birçok kullanıcı, gönderilerine bakmadan direkt olarak hikayelerde geziniyor. Hikaye reklam modelinin avantajlarından biri, kullanıcılara ulaştırılacak hikâyelerinde video ya da fotoğraf kullanabilmek.
Fotoğrafla paylaşım yapılacaksa 9:16 boyutunda ve dikey formatta, etkileyici bir video içinse aynı boyutta 15 saniyeyi geçmeyecek içerikler hazırlanmalı.

Instagram’da Reklam Vermek için Hangi Adımları Takip Etmelisiniz?

Instagram için belirli bir reklam yöneticisi bulunmuyor. Instagram reklamları, Facebook reklamları kullanıcı arayüzü üzerinden yönetiliyor. Reklam hedeflerinizi belirleyip yönteminize karar verdikten sonra bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Doğru kişilere, yani hedef kitlenize ulaşmak için Facebook’un demografik bilgi birikimini kullanacağınız, birçok katmandan oluşan kullanıcı gruplarını belirleyebilirsiniz.
Örneğin İstanbul’da yaşayan ve Uzak Doğu yemeklerini çok seven 18-40 yaş arasındaki kadınlara ulaşmayı hedefliyorsunuz, bunu birkaç kriteri seçerek yapabilirsiniz.

Instagram Reklamlarının Nerede Görüneceğini Seçin

Artık ideal demografinizi hedeflediniz. Son aşama olarak reklam yerleşimlerinizi seçmeniz gerekiyor. Eğer yalnızca Instagram’da görünmesini isterseniz bu seçeneği seçebilir ve bu reklamın kullanıcıların hikayelerinde mi yoksa akışlarında mı görüneceğini belirleyebilirsiniz.

Bütçenizi ve Reklam Planlamanızı Oluşturun

Instagram reklamlarının en iyi özelliklerinden biri de bütçenizin ve zamanlamalarınızın düzgün bir şekilde ayarlandığını düşünmüyorsanız kampanyanızı istediğiniz zaman duraklatma veya durdurma kontrolüne sahip olmanız.
Manuel ayarlamalar yaparak günlük veya uzun dönemli planlamalar hazırlayabilirsiniz. Oldukça kişiselleştirilebilir seçenekler sunan Instagram reklamları sayesinde hedef kitlenizin platformda en aktif olduğunu bildiğiniz günün belirli saatlerini ve haftanın belirli günlerini ayarladığınız bir reklam programı da çıkarabilirsiniz.

Instagram Reklamlarının Ücreti Nedir?

Instagram reklamınızın ücretini tamamen siz belirleyeceksiniz. 50 TL’lik bir bütçeyle de 5000 TL’lik bir bütçeyle de reklam verebilirsiniz.
Ulaşmak istediğiniz yaş grubu, demografik sınıf, ilgi alanı fiyatlarınızı etkileyen faktörlerden. Reklamınız için seçebileceğiniz bin gösterim başına maliyet ve tık başına maliyet seçenekleri vardır.
Instagram, aynı ilgi alanına ve demografik gruba reklam veren birden fazla işletme olduğu durumlarda kullanıcılara hangi reklamın gösterileceğini bir seçim politikasıyla belirler. Bu seçim politikasında reklam içeriğinizin kalitesi, reklamınızla hedef kitlenin alaka dercesi ve sizin fiyat teklifiniz oldukça önemlidir.