Deneyimsel Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?

Satış ve Pazarlama 3dk
Satış ve Pazarlama

Bu yazımızda genellikle kişisel deneyimleri içeren, markaların tüketicilerle deneyimler aracılığıyla iletişim ve bağ kurmasını sağlayan deneyimsel marka pazarlama yöntemini anlattık.

Deneyimsel Pazarlama Nedir?

Günümüzde pazarlama yöntemleri gün geçtikçe gelişmektedir. Bu pazarlama yöntemleri arasında deneyimsel pazarlama yer alır. Peki, deneyimsel pazarlama nedir?
Deneyimsel pazarlama, tüketicinin satın aldığı bir ürün ya da hizmeti çeşitli şekillerde deneyimlemesini sağlar ve markaya özgü bir yaşam deneyimi sunar. Deneyimsel pazarlama stratejisi ile müşterilerin sadakatini oluşturabilir ve müşterilerin firma için sağlayacağı gelirlerin arttırılması amaçlanır. Bu yöntem sadece firma için değil aynı zamanda müşteriler için de önemlidir.
İnsanlar, spor karşılaşmalarını sadece evinden izlemez. Aynı zamanda karşılaşmaları izlemek için spor salonlarına da gider. Bunun nedeni, pazarlamadaki etkileşimin kullanıcılar açısından değerli olmasıdır. Bu değeri ise deneyim açıklar. Deneyim sayesinde hem duyusal hem de düşünsel iletişim faktörleri kişilerin ürünler ile ya da hizmetler ile bağ kurmasını sağlar. Deneyimsel pazarlama da müşterilerinin marka ile direkt etkileşime girmesini mümkün kılar ve böylelikle müşteri sadakati kazanılır. Müşteri sadakati ise satışların artışı demektir.

Deneyimsel Pazarlama Nasıl Yapılır?

Müşterilerinize markanıza dair olumlu düşünceler oluşturmak ve markanız ile müşterileriniz arasında bir bağ kurabilmek için aşağıda yer alan stratejilere göz atabilirsiniz.

  • Markanızın Mesajını Belirleyin: İlk olarak dikkat etmeniz gereken nokta marka kimliğinizin özelliklerini net bir şekilde belirtmek olacaktır. Böylelikle, müşterilerinizin ilgisini daha kolay bir şekilde çekebilirsiniz. Bu noktada, markanız ile rakipleriniz arasında yer alan farklılıkları, mesajınız içerisinde hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.
  • Uygun Ortamın Yaratılması: Markanız ile müşterilerinizin ortak noktada buluşabilmesi için gereken fiziksel mekanı ya da dijital ortamı belirleyin. Bu durumda, deneyimsel pazarlama stratejisini uygulayacağınız ortamı hem müşterileriniz açısından hem de markanızın mesajı açısından uygun bir hale getirilmesi.
  • Sosyal Medya Platformlarını Kullanın: Sosyal medya platformlarının hayatımızda kapladığı önemi es geçmemek gerekiyor. Yapılan araştırmalara göre, bir hizmet ya da ürün satın alan kullanıcıların %98i sosyal medya hesaplarında bu alışverişleri paylaşıyor. Marka deneyimini yaşayan kullanıcılar diğer kullanıcılara da bu deneyimden bahsediyor. Bu nedenle, sosyal medyayı etkin kullanan markalar, rakiplerinden bir adım önde yer alıyor.

Yukarıda yer alan stratejiler deneyimsel pazarlama yöntemleri arasında etkili olan stratejiler arasında yer alıyor.

Deneyimsel Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

Deneyimsel pazarlama stratejilerinin bu kadar önemli olmasında bu stratejinin markaya sağladığı avantajlar önemli rol oynuyor. Deneyimsel pazarlamanın sağladığı faydalar sayesinde markaların satış oranları önemli derece artış göstermektedir. Aynı zamanda, potansiyel müşterileri de etkileme açısından oldukça önemli bir yöntemdir. Yapılan araştırmalara göre deneyimsel bir etkinliğe katılan müşterilerin %74ü deneyimlerinden sonra markalara karşı çok daha olumlu bir algıya sahip oluyor. Bu müşterilerden %70i ise markaların devamlı müşterisi olmakta. Kısacası, deneyimsel pazarlama stratejisi müşterileri etkileme ve markaya sadakati açısından oldukça önemli.

Firmanın hikayesi içerisinde kendisine bir yer bulan müşteriler, duygusal deneyim yaşayarak hizmet ya da ürün satın aldıkları marka ile duygusal bir bağ içerisine giriyor. Ortaya çıkan bu duygusal bağ, müşterilerin markalara karşı sadakatli olmasını ve diğer alışverişlerini de bu markalardan gerçekleştirmesini sağlıyor. Müşterilerin markalar ile kurdukları duygusal bağı optimize etmek için kullanılan pazarlama tekniklerinden biri olan nöropazarlama ile birlikte kullanıldığında bu, bir firmanın satışlarını büyük oranda artırabilir.

Pazarlama stratejilerinin bir parçası olan sosyal medya platformları ise müşterilerin bu olumlu deneyimlerini diğer kullanıcılar ile paylaşmasını sağlıyor.

Deneyimsel Pazarlama Örnekleri

Deneyimsel pazarlama stratejisi en etkili dijital pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Bu durumun bir diğer kanıtı da önemli markaların deneyimsel pazarlama stratejisini uygulaması. Dünya üzerinde yer alan deneyimsel pazarlama örnekleri ise şöyle:

  • Mercedes – Görünmez Araba: Mercedes, bir hidrojen yakıt hücresinin tanıtımında araçlarını led paneller ile kaplayarak görünmez bir hale getirmişti. Böylelikle, sıfır emisyon salımını göstererek oldukça etkili bir kampanya yönetmişti.
  • Samsung – Güvenli kamyon: Samsung, can güvenliğine dikkat çekmek için sürücülerin büyük araçları sollarken fazla sayıda kaza geçirdiklerine dikkat çekmişti.
  • IKEA – Pijama partisi: IKEA, Facebook platformunda yer alan “IKEA içerisinde pijama partisi yapmak istiyorum” isimli bir gruba yanıt olarak İngiltere mağazasında yer alan bir pijama partisi etkinliği gerçekleştirmişti.
  • Zappos – Google Cupcake: Google, yeni fotoğraf uygulamasını tanıtırken Texasta kamyonlar ile cupcake dağıtırken bunun hiçbir ücret almamıştı. Ücret yerine ise insanların Zappos ile fotoğraf çekmelerini istemişti.

Yukarıda yer alan örneklerde olduğu gibi dünyanın en önemli markaları da deneyimsel pazarlama stratejisine önem veriyor.


En uygun pazarlama stratejinizi seçerek satışlarınızı artırmak için aradığınız çözüm Mikro Yazılım’da.