e-Ticaret Ürün Tedariği Nedir? Yöntemleri Nelerdir?
E-Dönüşüm Girişimcilik KOBİ Satış ve Pazarlama Ticaret ve e-Ticaret 2dk
E-Dönüşüm Girişimcilik KOBİ Satış ve Pazarlama Ticaret ve e-Ticaret
İçindekiler
Bu yazımızda, e-ticaret için önemli konulardan biri olan ürün tedariği ve tedarik yöntemleri üzerinde durduk.
e-Ticarette Ürün Tedariği Neden Önemlidir?
e-Ticarette ürün tedariği, gerek büyük e-ticaret firmaları gerekse e-ticaretle yeni tanışan bireysel girişimciler için en önemli konulardan biri.
Ürün, e-ticaret ile ilgilenenler için hem profesyonel danışmanlığa hem de SEO desteğine ihtiyaç duyulan bir bileşen.
Tıpkı geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de, alırken kazanmak önemlidir. Doğru tedarikçiden en iyi fiyatta ürün almak, ülke geneline hizmet verebilmek, stok bulundurmadan çalışabilmek; e-ticaret yapanlar için büyük avantajlardır.
Fiziksel mağazaların maliyetleri, stok yatırımı yapmadığı için daha düşüktür, bu da fiyatlara yansır. e-Ticaret sitelerinin, fiziksel mağazalara göre daha uygun fiyatlar sunması da bu sayededir. e-Ticarete girmek, işte bu nedenle tüm KOBİ’ler için faydalıdır.
e-Ticarette Ürün Tedariği Yöntemleri Nelerdir?
Peki e-ticarette ürün tedariği hangi yöntemlerle yapılır? Bu yöntemleri sayalım:
1. Geleneksel Tedarik Yöntemi
Bu yöntem fiziksel mağazanızın olduğu senaryoda kullanılır. Mağazanızdaki ürünlerinizi aldığınız bir tedarikçiniz vardır. Tedarik edip stokladığınız ürünleri sitenize ekleyip e-ticaret kanalı ile satabilirsiniz.
Fiziksel mağaza stoklarınızı kullanacağınızdan, e-ticaret siteniz için başka bir stok bulundurmanıza gerek kalmaz. Fakat bu nedenle, elinizdeki stoklar daha hızlı eriyecektir.
2. XML ile Online Tedarik Yöntemi
Bu yöntemde ürünler, stoklarınıza fiziksel olarak eklenmez; ürünleri online tedarikçinizden XML yöntemi ile sanal mağazanıza tek tuşla hem görselleri hem de açıklamaları ile eklersiniz.
Böylece stok olmadan satış yapar, yalnızca sanal mağazanızın pazarlama operasyonlarıyla ilgilenirsiniz. Ürününüzü satış yapınca tedarik eder, ürünü size ulaştıktan sonra müşterinize gönderirsiniz.
Bu yöntemin dezavantajı; ürünün elinize gelme süresinin kargo sürecine eklenmesidir. Yani ürün size 1-2 günde gelirse müşterinize ulaşması da 3-4 günü bulur.
3. Dropshipping Yöntemi
Dropshipping yönteminde de XML’deki gibi ürünler sanal mağazanıza tüm açıklama ve fiyat bilgileri ile otomatik olarak eklenir.
Bu yöntemin XML’den farkı; ürünler size fiziksel olarak gelmez, müşteriye de siz göndermezsiniz. Ürünler, tedarikçiniz tarafından sizin adınıza müşterinize gönderilir.
Bu yöntemde sipariş aldığınızda sipariş ve alıcı bilgilerini tedarikçiye gönderirsiniz, tedarikçi de ürünü müşterinize yollar.
Bu yöntemin avantajı kargo sürecinin kısalmasıdır. Dezavantajı ise üründe bir sorun olduğunda ya müşteri ürünü iade etmek istediğinde süreçlerin karmaşıklaşması ve uzamasıdır. Bu nedenle tedarikçinizle iletişiminiz güçlü olmalıdır.
Yukarıdaki tüm yöntemlerde ister kendi websiteniz üzerinden ister farklı platformlar üzerinden satış yapın, satışlarınızı arttırmak için e-ticarette dijital pazarlamanın ve etkin bir muhasebe yönetiminin önemini mutlaka değerlendirin. Mikro Yazılım’ın e-ticaret muhasebe programı, bu konuda işlerinizi kolaylaştırabilir.
İnternet sitemizde yer alan içerikler genel bilgilendirme amaçlıdır ve tavsiye niteliği taşımamaktadır. Konu hakkında kişiselleştirilmiş tavsiyeler için bir uzmana danışmanız gerekmektedir. Sunulan bilgilerin doğruluğu, eksiksizliği ve güncelliği tarafımızca garanti edilmemektedir. Mikrogrup, bu bilgilerin kullanımı sonucunda doğabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulamaz. Detaylı yasal uyarılar için lütfen buraya tıklayınız.
BLOG
İlginizi çekebilecek diğer içerikler
Abone Olun
Blog sayfamıza abone olarak yeni içeriklerden haberdar olabilirsin!