Stoksuz e-Ticaret (Dropshipping) Nedir? Nasıl Yapılır?

Genel Hukuk ve Vergi e-Ticaret 5dk
Genel Hukuk ve Vergi e-Ticaret

Dropshipping sistemini, nasıl çalıştığını ve faydalarını anlattığımız bu yazıdan öğrendiklerinizle siz de stoksuz e-ticaret yapmaya başlayabilirsiniz!

Dropshipping Nedir?

Dropshipping, mağazaların herhangi bir fiziksel envanter tutmadan ürün satmalarını sağlayan bir e-ticaret tedarik modelidir.
Dropshipping’de, perakendeci ürünü müşteriye satar, ardından siparişini üçüncü taraf bir tedarikçiye iletir, o da siparişi doğrudan perakendeci adına müşteriye gönderir. Dropshipping satıcılarının herhangi bir ürün envanterine, depoya veya depolama alanına yatırım yapmasına gerek yoktur ve sipariş karşılama sürecini üstlenmezler.

Dropshipping Nasıl Çalışır?

Dropshipping, her sipariş için tam zamanında (JIT) ürünler üreten üçüncü taraf tedarikçiler aracılığıyla çalışır.
Perakendeci bir sipariş aldığında, ürünü oluşturan tedarikçiye iletir.
Birçok e-ticaret perakendecisi, ticari faaliyetlerinin temeli olarak dropshipping’i kullansa da, dropshipping geleneksel, envanter stoklama perakende modellerini desteklemek için etkin bir şekilde kullanılabilir. Dropshipping herhangi bir arta kalan fazla envanter üretmediğinden, bir pazarda satış taahhüdünde bulunmadan önce iyi bir araştırma yapılması önerilir.

2019 yılında, küresel stoksuz satış pazarının değeri 162.44 milyar dolardı. 2027 yılına kadar endüstrinin değerinin 591,77 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Dropshipping Sisteminin Gelişimi

Teknik olarak, stoksuz satış, bir posta kataloğundan bir şeyler sipariş edebileceğiniz sistem, 60’lı yıllara kadar gider. Beğendiğiniz bir ürünü seçtiniz, aradınız ve bir depodan kapınıza kadar teslim ettirdiniz.
Peki internet devreye girdikten sonra bu taraf neler değişti?

  • Amazon ve eBay: 2000’lerde Amazon ve eBay, sizin gibi insanların çevrimiçi satış yapmasını mümkün kıldı. Hem Amazon hem de eBay, dropshipping’e izin verir. Yine de dropshipping ücreti alıyorlar. Örneğin, Amazon, kârınızın %10 ila %15’ini alır. Ancak Amazon, yüksek satın alma niyetiyle 300 milyonu aşkın aktif kullanıcının karşısına çıkmanızı sağlar.
  • AliExpress: 10 yıl daha hızlı ileri, AliExpress oldu ve dünyadaki herkesin doğrudan Çinli üreticilerden ürün satın almasını sağladı. AliExpress’in piyasaya sürülmesi, stoksuz satış endüstrisini büyük ölçüde etkiledi çünkü dil engeli ortadan kalktı ve satın alma süreci daha kolay ve ucuz hale geldi.
  • Shopify: Shopify’ın yükselişiyle birlikte insanlar sadece birkaç adımda çevrimiçi mağazalar oluşturabildiler. Shopify App Store’daki diğer pazarlama otomasyonu uygulamaları, satıcıların hayatlarını daha da kolaylaştırmasına olanak sağladı. Örneğin, Shopify için SEO uygulamaları, Google gibi bir arama motorunda sıralamanıza yardımcı olabilir. Shopify App Store’daki 5.300’den fazla uygulama ile sizin gibi girişimciler artık her zamankinden daha kolay stoksuz satış yapan kişiler olabilir.

Dropshipping’in Faydaları Nelerdir?

Dropshipper olmaktan keyif almanızın nedenleri burada.

1. Dropshipping’e başlamak çok kolaydır

Kaliteli ürünler bulduktan sonra, birkaç saat içinde ilk stoksuz satış mağazanızı açabilirsiniz. Shopify, süreci çok basit hale getirir. Elbette, ziyaretçilerinizin mağazada nasıl davrandığını gördükten sonra mağazanızı iyileştirmeye devam etmeniz gerekecek, ancak işleri yoluna koymak çok kolay.
Önceden envanter satın almanız gerekmediğinden, yeni ürün fikirlerini rahatlıkla test edebilirsiniz!

2. Satışa başlamak için büyük yatırımlara ihtiyacınız yoktur

Dropshipping ile çevrimiçi mağazanızı başlatmak için birikimlerinize derinlemesine dalmanız gerekmez. İş modeli, ürünleri önceden satın almanızı gerektirmez ve envantere yatırım yapmanız veya ürünlerinizi depolamak için bir alan kiralamanız gerekmez. Dropshipping modeli, geleneksel perakendecilerin karşılaması gereken olağan maliyetlerin çoğunu ortadan kaldırır.
Cebinizde 290$ gibi düşük bir tutarla ilk dropshipping mağazanızı açabilirsiniz! 2022’de küçük bir ilk yatırımla nasıl akıllıca hareket edileceğini görmek için stoksuz satış işine başlamanın maliyetleriyle ilgili makalemizi okuyun.

3. Dropshipping işinizi ölçeklendirmek kolaydır

Bu, kas gücü gerektirmeyen otomatik bbir iş olduğu için, daha fazla satmaya başlarsanız, yapacak daha fazla işinizin olduğunu düşünmenize gerek yoktur. Sonuçta ürünleri paketleyip gönderen siz değilsiniz. İşletmeniz büyüdükçe, daha fazla satış elde etmek için pazarlamanıza daha fazla yatırım yapmak isteyebilirsiniz, ancak günlük görevleriniz genel olarak fazla değişmeyecektir.

4. Çalışmalarınızın çoğunu uygulamalara devredebilirsiniz

Bir e-ticaret işine başlamak için pazarlama profesyonellerinden oluşan bir ekip oluşturmanız veya bir esnaf olmanız gerekmez. Shopify’da pazarlama sürecinizi otomatikleştirmenize yardımcı olabilecek birçok uygulama vardır.
Örneğin, dinamik Facebook reklamcılığının en iyi uygulamalarını bulmak için haftalar harcamak yerine, otomatik pilotta Facebook reklamları yayınlayabilirsiniz. Dropshipping ile siz işinizin geri kalanıyla ilgilenirken uygulamaların işi yapmasına izin verebilirsiniz.

5. Dropshipping kendi işinizin patronu olmanızı sağlar

En önemlisi, stoksuz satış size özgürlük verebilir. Her yerden erişilebilir ve size ne yapacağınızı söyleyen kimse yok. Elbette başarı bir gecede olmayacaktır ancak her şey özverinize kalmış. Tipik hiyerarşik yapıda çalışmak yerine, kuralları siz koyarsınız.
Çevrimiçi mağazanız bir yan iş olabilir veya onu tam gelişmiş bir işletmeye dönüştürebilirsiniz. Ayrıca çalışmanızın tüm ödüllerini alırsınız! Satış yapmak için harcadığınız her saat, hesabınızda daha fazla para demektir.

Dropshipping’in Dezavantajları Nelerdir?

Tüm iş modellerinde olduğu gibi, üçüncü taraf tedarikçilerden ürün göndermenin getirdiği bazı dezavantajlar vardır.

1. Markalaşma üzerinde çok az kontrol sağlanır

Ürünleri dropshipping yaptığınızda, özelleştirme konusunda fazla bir şey yapamazsınız. Elbette, kaliteli ürün açıklamaları ile güzel bir şekilde hazırlanmış bir web siteniz olabilir. Hatta marka bilinci oluşturma konusunda ekstra yol kat etmek istiyorsanız, ürünlerinizin yüksek kaliteli bir fotoğraf çekimini bile ayarlayabilirsiniz.
Ancak, çoğu stoksuz satış yapan kişi gibi, sattığınız ürünlerle birlikte gelen ambalaj veya talimatlar hakkında fazla bir şey yapamazsınız.
geçici çözüm

Elinizde fazladan zaman varsa, ürünlerinizi Alibaba’dan teslim etmeyi seçebilirsiniz. Doğrudan üreticilerden ürün gönderimine izin veren bir web sitesidir. Bu şekilde, üründe bazı değişiklikler yapabilirsiniz.
Örneğin, bazı üreticiler marka adınızı eklemeyi veya ürün ambalajınızı özelleştirmeyi kabul edecektir.
Değişiklikler genellikle minimum sipariş miktarını gerektirdiğinden daha fazla peşin ödemeye istekli olmanız gerektiğini unutmayın.
Yine de müzakere becerilerinizi her zaman deneyebilirsiniz!
Alibaba platformu, tedarikçilerle iletişim kurmanıza ve onlarla sohbet etmenize olanak tanır. Daha iyi markalaşmanın satışlarınızı nasıl iyileştireceğini ve bunun üretici için de daha fazla sipariş anlamına geleceğini kısaca açıklayın.

2. Müşteri desteği konusunda sıkıntı yaşanabilir

Envanter yönetimiyle kendi başınıza uğraşacak olmak oldukça güzel olsa da bu durum aynı zamanda müşterilerden bir şikayet geldiğinde tek başına kalacaksınız demektir. Tedarikçiler siparişlerinizde başarısız olduğunda, suçu üstlenmesi gereken kişi siz olursunuz. Olumsuz yorumlar almaktan kaçınmak için samimi özür dilemeye ve mükemmel müşteri hizmeti sunmaya hazır olun.

3. Kar marjlarınız oldukça düşük olabilir

Düşük bir giriş eşiği nedeniyle, büyük olasılıkla çok fazla rekabetle karşı karşıya kalacaksınız. Sağlam bir müşteri tabanınız olana kadar, ayakta kalmak için fiyatlarınızı oldukça düşük tutmanız gerekebilir.
Ancak, marjlarını son derece düşük tutan birçok tüccar, mağazalarının görünümüne fazla dikkat etmez. Potansiyel müşterilerinizi kazanmak istiyorsanız, pazarlama ile rakiplerinizden daha iyi bir iş çıkarmalısınız.
Mağazanızın resmi bir marka gibi görünmesini sağladığınız takdirde insanlar size biraz daha yüksek bir fiyattan ürün satın alacak kadar güvenecektir.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Stoksuz e ticaret yöntemlerinden biri olan dropshipping yöntemi hakkında genel bir bilgi verdikten sonra geriye bu yöntemin nasıl yapıldığı hakkında bilgi sahibi olmak kalıyor. Dropshipping nasıl yapılır diye merak ediyorsanız aşağıda yer alan maddeleri inceleyebilirsiniz.

  • Niche Seçimi: İlk olarak dikkat etmeniz gereken konu niche seçimi. Niche seçimi ise dropshipping yapacağınız ürün kategorisinin belirlenmesidir. İyi bir niş seçmek, başarılı bir dropshipping işletmesi için kritik öneme sahip. Potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını anlamak için araştırma yapın.
  • Ürün Tedarikçisi Seçimi: Dropshipping yapacağınız ürünleri sağlayacak tedarikçi firmaları araştırın. Güvenilir ve uygun fiyatlı bir tedarikçi bulmak, başarılı bir dropshipping işletmesi için önemli adımlardan biridir.
  • E-ticaret Sitesi Oluşturma: E-ticaret sitesi oluşturmak için bir platform seçin. Shopify veya WooCommerce gibi popüler e-ticaret platformlarından birini seçebilirsiniz. Site tasarımına ve marka oluşturmaya dikkat edin.
  • Ürün Listelemesi ve Fiyatlandırma: Ürünleri e-ticaret sitenize yükleyin ve doğru fiyatlandırma stratejisi belirleyin. Fiyatları rakiplerinizle karşılaştırın ve müşterilerinizin bütçesine uygun fiyatlar belirlediğinizden emin olun.
  • Müşteri Hizmetleri ve İade Politikaları: Müşteri hizmetleri için bir plan yapın. Müşteri sorularına cevap vermek ve iade işlemlerini yönetmek için bir sistem oluşturun. İade politikalarınızı açık bir şekilde belirleyin.
  • Pazarlama: Dropshipping işletmenizi tanıtmak için pazarlama stratejileri belirleyin. Sosyal medya, arama motoru optimizasyonu (SEO), Google reklamları ve influencer pazarlaması gibi yöntemleri kullanabilirsiniz.

e-Ticaret yaparken Mikro Yazılım’ın e-Ticaret muhasebe programı çözümünden yararlanın, iş yükünüz hafiflesin!