Hangi İşlemler Vergi Dairesine Gidilerek Yapılır?
Vergi dairesi ve vergi dairesinde yapabileceğiniz işlemlerle ilgili detayları yazımızda sizin için derledik.
Vergi Dairesi Nedir?
Vergi mükelleflerini tespit ederek kanunlar tarafından belirlenen oranlara göre vergi tahsil eden devlet kurumu, vergi dairesidir.
Hangi Vergi Dairesine Bağlıyım?
Vergi işlemlerinizi gerçekleştirmek için hangi vergi dairesine bağlı olduğunuzu bilmeniz şarttır.
Bilmiyorsanız, 444 0 189 numaralı vergi danışma hattını arayarak öğrenebilirsiniz.
Vergi Dairesinde Hangi İşlerimi Halledebilirim?
Dijital Vergi Dairesi yayına başladığında, bazı işlemleri yapmak için vergi dairesine gitmenize gerek kalmadı.
Ancak yine de bazı işlemlerinizi tamamlamak için vergi dairesini ziyaret etmeniz gerekecektir. Peki bu fiziksel olarak gerçekleştirmek zorunda olduğunuz işlemler nelerdir?
Adres Değişikliği Bildirmek
Mükellef olarak yeni adresiniz de eski vergi dairesinin yetkisinde ise yalnızca sicil formunu doldurarak değişiklik başvurusunu tamamlayabilirsiniz.
Bunu vergi dairesinin internet sayfasından yapabilirsiniz.
Yeni adresiniz başka bir vergi dairesine bağlı ise, eski vergi dairesine giderek “Nakil nedeniyle terk” işlemini fiziksel olarak tamamlamanız gerekir. Bu işlemin ardından yeni vergi dairesine giderek sorumluluk tesis işlemlerini tamamlamamalısınız.
Bildirimlerde Bulunmak
İşletmenizde ve iş şeklinizde bazı değişiklikler olması durumunda bir ay içerisinde Vergi Dairesi’ne bildirim yapmanız gerekir. Bildirim yapılması gereken değişiklikler şunlardır:
- Yükümlülük şeklinde değişiklik,
- Farklı bir vergi ödemesi çeşidine geçiş,
- Yükümlülükten muafiyet gerektiren durumlar,
- Adres değişikliği
Vergi Dairesine Nasıl Bildirim Yapılabilir?
Belirli işlemler için doğrudan vergi dairesiyle iletişime geçmelisiniz. Ancak bazı durumlar için belgeleri posta ve kargo ile göndermeniz mümkün olabilir.
Evrak Gönderirken Esas Alınacak Tarih Hangisidir?
Bazı işlemler için belge talep etmek, göndermek veya başvuru yapmak için belirlenmiş tarihler olabilir. Elden ibraz edilmeyen dosyalar, posta ile gönderilmiş ise dosyanın esas alındığı tarih, dosyanın vergi dairesine ulaşma tarihidir.
Ancak taahhütlü kargolamalarda gönderim tarihi dikkate alınacaktır.
Vergi Dairesinde Hangi Vergi Levhası İşlemleri Yapılabilir?
Mükelleflerin vergi levhaları tasdik ettirebilmeleri için mayıs ayının sonuna kadar vakitleri vardır.
İnternet vergi dairesi üzerinden alınan vergi levhalarının da tasdikli sayıldığını unutmamak gerek.
Hatalı Vergi Levhasının Düzeltilmesi Nasıl Olur?
Vergi levhalarındaki hatalar internet üzerinden düzeltilemez. Hata tespiti durumunda bağlı bulunulan vergi dairesine müracaat edilmelidir. Vergi levhasının düzeltilmesinin ardından diğer işlemlere internet üzerinden devam edilebilir.
BLOG
İlginizi çekebilecek diğer içerikler