e-Mutabakat Nedir? Nasıl Yapılır?
Cari mutabakat artık online olarak da gerçekleştirilebiliyor. Vakit ve nakitten tasarruf etmek için e-Mutabakat’ı nasıl kullanabilirsiniz?
Mutabakat veya Cari Mutabakat Nedir?
‘Mutabakat’ sözcüğünün anlamı uzlaşma ve anlaşmadır.
Hesap kontrolü için kullandığımız bir terim olduğundan muhasebede sık sık karşımıza çıkar. Hesap kontrolünden kasıt, ticari ilişkide olunan firmalarla hesapların tutup tutmadığının karşılaştırılması ve durumun belgelerle tespit edilip arşivlenmesidir.
Neden e-Mutabakat Yapmalısınız?
Alacak ve borç, ticari hayatı düzenleyen unsurlardandır. Bakiye takibi ise ticari ilişkilerin sağlıklı şekilde yürümesini sağlar. Eğer taraflar hesapları hususunda mutabıksa, ortada bir alacak ya da borç yoktur ve ticari ilişki sorunsuz şekilde akar.
Ancak cari mutabakat, hem evrak transferi gerektirdiği hem de telefon ve e-mail trafiği yarattığı için size, çalışanlarınıza ve sonuç olarak işletmenize çok fazla zaman ve enerji kaybettirir. Özellikle yoğun bir alışveriş söz konusuysa yıllık ve hatta aylık mutabakatlar bile yetersiz kalabilir. Rutin çalışmalarınız için yeterince iş gücü sarf ederken bir de mutabakatla uğraşmak verimliliğinizi düşürür.
İşte bu yüzden, mutabakat işlemlerini online olarak kolayca yapmanızı sağlayan ticari yazılımlar kullanmanızı öneriyoruz.
e-Mutabakat Sisteminin Avantajları Nelerdir?
Cari mutabakatı eski usuller yerine elektronik ortamda gerçekleştirmeye başlamak size pek çok açıdan avantaj sağlar. İşte bu avantajlar:
- Hatasız ve noksansız iş: Elde veya Excel vb. programlar aracılığıyla hazırladığınız mutabakatlar maddi hatalara açıktır. Ancak bir ticari programla hazırladığınız mutabakatta hata riski minimuma iner.
- Sürat: Mutabakatlarınızı dijital olarak gönderdiğinizde karşılığını dakikalar içinde alabilirsiniz. Bu sayede iş süreçlerinizi hızlandırırsınız.
- Verimlilik: e-Mutabakat ile kağıt, posta ve arşivleme masraflarından kurtulup maliyetlerinizi düşürürsünüz. Ayrıca karbon ayak izinizi azaltıp çevreyi korumaya da yardımcı olursunuz.
Cari Mutabakat Nasıl Yapılır?
Cari mutabakat, matbu şekilde yapılacaksa bir mutabakat formu kullanılarak, imzalı ve kaşeli şekilde yapılır.
Şirket, mutabakat formunu diğer ilgili şirkete gönderir; diğer taraf da ilk şirkete kendi mutabakat formunu iletir. Bu şekilde hesapların üzerinden karşılıklı olarak geçilir.
Mikro Yazılım e-Mutabakat ile Işık Hızında Mutabakatlar
Sektörünüz hangisi olursa olsun, size uygun bir Mikro Yazılım programıyla e-Mutabakat modülünü kullanarak Form BA/BS, Cari Hesap Mutabakat ve ekstre karşılaştırma işlemlerinizi tek ekrandan gerçekleştirip tüm cari hesaplarınızı zahmetsizce yönetebilirsiniz.
Mikro Yazılım’ın e-Mutabakat modülünü hemen keşfedin!
BLOG
İlginizi çekebilecek diğer içerikler