Personel Devam Kontrol Sistemi (PKDS) Nedir?

Mikro Ürünler 3dk
Mikro Ürünler

PKDS Nedir?
PKDS ya da uzun haliyle Personel Devam Kontrol Sistemi, işletmelerde personelin işe
devamlılığını kontrol etmek için tercih edilen sistemlerdir. Çeşitli işletmelerde, şantiyelerde,
fabrikalarda çalışanların normal mesai, fazla mesai, eksik gün ve saat, geç geliş erken gidişini
takip eden, ay sonunda da bu veriler ışığında otomatik olarak puantaj hesabı yapabilen
otomasyon sistemleri, Personel Devam Kontrol Sistemi çatısı altındadır. Özellikle personel
sayısı yüksek olan işletmelerde bu tarz sistemlere olan ihtiyaç ve ilgi yüksektir. Günümüz
itibariyle neredeyse her şirkette personelin işe geliş gidişini takip eden bir Personel Devam
Kontrol Sistemi kullanılmaktadır.
PKDS otomasyon sistemlerinin temel birimi PKDS yazılımıdır. Bu yazılıma ek olarak bir de
yardımcı geçiş kontrol sistemi bulunmaktadır. Yardımcı geçiş kontrol sistemi ile personelin iş
yerine, fabrikaya ya da şantiyeye giriş çıkışı takip edilmektedir.
PKDS Örnekleri Nelerdir?
Personelin giriş çıkışını takip etmek için çok çeşitli sistemler kullanılmaktadır. Bunlardan
bazıları yüz tanıma sistemi, parmak izi okuma sistemi, kartlı geçiş kontrol sistemidir.
Yüz tanıma sisteminin ve parmak izi okuma sisteminin yüksek kurulum ve bakım
maliyetlerinden dolayı pek çok işletme tarafından kartlı geçiş sistemi tercih edilmektedir.
PKDS Neden Gereklidir?
Personel devam takibi puantajın yani çalışanların hak ettikleri maaşlarını hesaplamanın
yanında iş yerinin verimliliğini takip etmenin ve geliştirmenin de gerekliliklerinden biridir. Bu
sebeple her ne yöntemle olursa olsun, her işletme bir şekilde personel devamlılığının takibi
yapmakta. Personel devamlılığını takip etme yöntemlerden bazıları şöyle:
Akılda tutmak,
Kağıt kalem kullanarak not almak,
Basılı çalışma takvimine el ile işlemek,
Bir ajandaya not almak,
MS Excel gibi programlar kullanmak,
Kimlik kartı ile kapı giriş sistemi gibi otomasyon çözümleri,
Bu iş için geliştirilmiş özel yazılımlar kullanmak
Eğer işletmenizin çalışan sayısı bir elin parmaklarını geçiyorsa akılda tutma yöntemiyle
personel devamlılık takibi pek de kullanışlı olmayabilir. Kağıt kalem ve not tutma içeren
yöntemlerin takibi ve arşivlenmesi ise hayli zordur. MS Excel gibi programlara uygun
formülleri yazmak ve ay sonunda gerekli hesapları yapmak uzmanlık gerektirdiği gibi, eğer
işletmenizin çalışan sayısı belli bir miktarın üzerindeyse her gün bu Excel tablosuna el ile veri
girmek ve ay sonunda bu veriler üzerinden hesaplamalar yapmak hayli zahmetli olacaktır.

Hem maliyet hem de kullanım kolaylığı açısından pek çok sektörden sayısız işletmenin tercihi,
uygun otomasyon çözümleri ile PKDS programları kullanmaktan yanadır.
İşletmenizin ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde özelleştirilmiş uygulamalar ve çözümler
sunan PKDS programları ile sayısı ne olursa olsun personelinizin devamlılığını takip edebilir,
puantaj hesaplamalarını hızlı ve doğru bir şekilde yapabilirsiniz.
PKDS’nin Yararları Nelerdir?
Otomasyon çözümleri ile beraber kullanıldığında Personel Devam Kontrol Sistemleri, hiçbir
manuel veri girişine ya da komuta ihtiyaç olmaksızın personelinizin devamlılığını ve iş
performansını eksiksiz bir şekilde takip eder, ay sonunda hangi çalışanın ne kadar maaş hak
ettiğini, kaç gün ve saat çalıştığını sizin için hassasiyetle hesaplar. Ayrıca hangi çalışanın saat
kaçtan kaça kadar çalıştığını, ne sıklıkla geç geldiğini ya da erken çıktığını titizlikle takip eder.
Böylece işletmenizin verimliliği ve personelinizin iş performansına dair tutarlı ve değerli
veriler her zaman elinizin altında olur. Personelin giriş ve çıkış saatlerine bakarak hesap
yapan PKDS uygulamaları, iş yeri politikanıza paralel olarak personelin işe geç gelmesi ya da
işten erken çıkmasına paralel olarak maaşından kesinti yapabilir.
300’ün üzerinde iş ortaklığı ile, 30 yıldır 105 bin müşteriye kurumsal süreçlerde
destek veren yerli bir şirket olarak Mikro Yazılım, şirketinize muhasebe raporları
hazırlamadan personel takibine pek çok alanda destek olacak yazılım ürünleri ile iş
süreçlerinizi verimli bir hale getirmek için hizmet vermektedir.
Mikro Yazılım muhasebe çözümleri
30 yıllık tecrübesiyle yerli yazılım devi Mikro Yazılım muhasebe çözümleriyle hemen tanışın!
Bütün muhasebe süreçlerinizi kolaylıkla yönetin!
Küçük işletmenizin ekleyebileceğiniz yeni modülleri sayesinde işletmenizle beraber büyüyen
muhasebe çözümü Mikro Run, büyüme yolundaki KOBİ’lerin muhasebe çözümü Mikro Jump
ve uluslararası rekabete hazırlanan büyük şirketlerin muhasebe çözümü Mikro Fly sayesinde
bütün muhasebe süreçlerinizi kolayca izleyip yönetin. Zamandan ve işgücünden tasarruf edip
rekabet gücünüze güç katın!