B2B Pazarlama Modeli Nedir? Stratejileri Nelerdir?

Genel İş Yönetimi 3dk
Genel İş Yönetimi

Pazarlama stratejileri arasında birçok yöntem yer almaktadır. Bu yöntemler arasında en yaygın olanlardan bir tanesi de B2B pazarlamadır. Peki, B2B pazarlama nedir?

B2B Pazarlama Nedir?

Business to business marketing olarak bilinen B2B pazarlama, Türkçe adı ile firmadan firmaya pazarlama olarak bilinir. Bu nedenle, kişiler B2B marketing nedir diye de bu kavramı aratmaktadır.
Kısaca anlatmak gerekirse, bir firma tarafından satışa sunulan ürünün ya da hizmetlerin başka bir şirkete satılması stratejisidir.

Klasik anlamda pazarlama yani B2C’ye oranla çok daha zor ve karmaşık bir pazarlama türüdür. Ancak, son yıllarda giderek yaygınlaşan bir pazarlama türü olarak karşımıza çıkıyor. Yaygın dijital pazarlama stratejileri arasında yer almaktadır. Günümüzde, dijital pazarlama bireyler ve kurumlar için hayati bir öneme sahiptir. Bu alanda geliştirilen çözümler de bu duruma katkıda bulunur.

B2B pazarlamada bir firmanın ürünleri veya hizmetleri, diğer firmalara pazarlanır. Ancak, bu durumu geniş bir kapsamda değerlendirmek gerekir. Örnek vermek gerekirse reklam ajansları, mobilya üreticileri ve diğer sektörlerde yer alan firmalar B2B pazarlama alanında yer almaktadır.

Başarıyı yakalamak isteyen markalar ise bu yöntemlere ve hizmetlere ihtiyaç duymaktadır. Bu noktada ise ortaya çıkan yeni uzmanlık alanları ve yeni nesil teknolojiler, önemli bir role sahiptir.

B2B Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

B2B pazarlama stratejisinin uygulandığı süreçte birden fazla kişi yer alır. Satın alım grubu olarak adlandırabileceğimiz bu kişiler, pazarlaması gerçekleştirilecek ürün hakkında uzman seviyesinde bilgi birikime sahiptir. B2B pazarlama stratejileri arasında yer alan yöntemler ise şöyle:

İçerik Pazarlaması

Ürün deneyimine yönelik blog paylaşımlarının yer aldığı içerik pazarlaması, ürünün satın alımından önce tüketicilere bilgi verme ve ikna etme amaçlı yapılan bir stratejidir. Bu stratejide, genellikle ürün ile ilgili pozitif deneyimler ya da pozitif özellikler yer alır.

Arama Motoru Optimizasyonu

Birçok konuda oldukça önemli olan arama motoru optimizasyonu, ürünlerin arama motorları üzerinde başarılı bir şekilde pazarlanmasını sağlar. Bu strateji ile çok daha düşük maliyetler ile etkili sonuçlar elde edilir.
Reklam kampanyaları bu noktada oldukça önemlidir. Ancak, SEO stratejisi diğer stratejilere göre birçok değişkeni barındırır ve daha uzun sürede sonuç verir.

Email

B2B pazarlama konusunda e-mail stratejisi hala önemli bir yere sahip. Bu noktada birçok uzman LinkedIn gibi platformlardan e-mail yolu ile müşterilerine ulaşıyor.

Videolar

Günümüzde oldukça etkili bir role sahip olan videolar, özellikle de YouTube gibi platformlar ile oldukça başarılı sonuçlar doğuruyor. Akılda kalıcılık konusunda oldukça başarılı olan video yöntemi, potansiyel müşterilerinizi bulma noktasında da verimlidir.

B2B Pazarlama Örnekleri Nelerdir?

B2B pazarlama örnekleri denildiğine akla ilk olarak yazılım, grafik tasarım ve lojistik gibi alanlar geliyor.
Ancak, günümüzde artan firmaların sayısı ve dijital pazarlamanın gelişmesi ile büyüyen ürün yelpazesi, gündelik hayatta kullanılan pek çok ürünün B2B pazarlama stratejisi içerisinde yer aldığını gösteriyor.
Bu noktada çok basit bir örnek vermek gerekirse, kaşar peyniri örnek gösterilebilir.

Kaşar peyniri üretimi yapan bir mandırayı düşündüğümüzde, B2B pazarlama olarak bu işin ilk etabı sütü tedarik eden firma ile iletişime geçilmesi olacaktır. Sütü üreten firma, kendi pazarlama yöntemi ile peyniri üretecek olan mandıraya ürünün pazarlamasını yapacaktır.

Benzer bir örnek de yazılım firmaları için geçerli olmaktadır. Firmaların işlerini kolaylaştırmak için üretilen yazılımlar, şirketlere pazarlanırken kullanılabilirlik, maliyet, teknik destek gibi konuları içerisinde barındırır. Bu da B2B dahilinde yürütülecek pazarlama yöntemlerinin temelini oluşturarak güzel bir örnek olarak karşımıza çıkar.