Uzaktan Çalışırken Belgelerinizin Güvenliğini Nasıl Sağlarsınız?

2dk

Dijitalleşmeyle birlikte pek çok şirket uzaktan çalışma modeline geçti. Peki bu modeli uygularken bilgi ve belge güvenliği için neleri dikkate almalı?
Bu yazıda, uzaktan çalışırken siber riskler nasıl tespit edilir ve hangi önlemleri alınabilir? sorularını cevapladık.

Uzaktan Çalışmanın Oluşturduğu Güvenlik Riski

Normal koşullarda, ofis dışından çalışma düzenine detaylı hazırlık süreçleri ve birçok deneme yanılmadan sonra geçmek gerekiyor. Her şeyden önce, kurumsal cihazların şirketinizin ağının dışında bir Wi-Fi bağlantısı ile kullanılması, kurumsal bilgi ve belgelerin güvenliğini riske atıyor. Bununla birlikte bazı güvenlik önlemlerine dikkat edilirse, evden ya da dışarıdan çalışmak risk olmaktan çıkabilir.

Kurumsal Cihaz Kullanmanın Önemi

Güvenlik uzmanları, iş yapılırken çalışanların kişisel cihazları yerine şirketin sağladığı kurumsal cihazları kullanmayı öneriyor.
Bunun nedeni kişisel cihazların siber saldırılara daha kolay giriş noktası haline gelebilmesi. Kaspersky Güvenlik Araştırmacısı Maher Yamout’, siber saldırıların 3’te 1’inin, çalışanların kendi cihazlarını kullanmasından kaynaklandığını söylüyor.
Bir web sitesi ya da bir e-posta eki ile bulaşan bir zararlı yazılım, kullanılan cihazdan şirketin altyapısına kadar ulaşabiliyor ve aynı ağa ne kadar çok cihaz bağlanırsa tehditlerin boyutu da o denli büyüyor.

Uzaktan Çalışırken Güvenlik Risklerini En Aza İndirmek için Alabileceğiniz 8 Önlem

Eğer siz de uzaktan çalışıyorsanız, bu önlemleri alarak bilgi ve belgelerinizi güvende tutabilirsiniz.

  1. Ekibinizin tamamının kurumsal bir ağa güvenli şekilde bağlanabilmesi ve ağ trafiğini tek tünelden geçirmek için VPN kullanın.
  2. Telefonlar, dizüstü bilgisayarlar ve tabletler de dahil bütün kurumsal cihazlarınızı güvendiğiniz, kayıp ve çalıntı cihazlardaki verileri silebilen, şahsi ve kurumsal verileri ayırabilen, uygulama sınırlayabilen bir güvenlik yazılımıyla ve antivirüs uygulaması ile koruyun. Bu yazılım ve uygulamalarınız daima güncel olsun.
  3. Kullandığınız diğer uygulamalar ile işletim sisteminiz de güncel olsun.
  4. Kurumsal ağınıza bağlanan çalışanlarınızın erişim yetkilerini bilgi ihtiyacı ve belirlediğiniz başka faktörlere göre kategorize edip sınırlayın.
  5. Güçlü şifreler kullanın ve bilmediğiniz kaynaklardan veya yabancılardan gelen e-postalardaki bağlantıları açmayın.
  6. Bir önceki maddeyi ve diğer temel siber güvenlik kurallarını çalışanlarınıza öğretin. Ayrıca onlara bu tip önlemleri almamanın oluşturabileceği tehlikeler hakkında da uyarın.
  7. Kriptolu, güvenli mesajlaşma, görüntülü görüşme ve proje yönetimi uygulamaları kullanın.
  8. İşletmenizle ilişkisi kesilen çalışanlarınızın uzaktan erişim uygulamaları ile parolalarını devre dışı bırakın.

Bulut Depolama ile Belgelerinizi Uzaktan Güvende Tutun

Bulut depolama, uzaktan çalışanlar için bilgi ve belgelerin güvenliğini sağlamak amacıyla çeşitli önlemler içerir.
Bu sistemler, endüstri standardı şifreleme yöntemleri kullanarak verileri korur ve güvenli iletişim protokolleriyle bilgi transferini sağlar.
Otomatik yedekleme ve sürekli güncelleme özellikleri, veri kaybını önler ve güvenliği artırır. İki faktörlü kimlik doğrulama gibi çoklu güvenlik katmanları, yetkisiz erişimleri engeller.
Ayrıca, bulut sağlayıcıları genellikle fiziksel güvenlik önlemleri alarak veri merkezlerini korur. Bu sayede uzaktan çalışanlar, bilgilerini güvenli bir şekilde depolayabilir ve erişebilir, aynı zamanda güncel güvenlik standartlarına uygun bir çevrede çalışma avantajına sahip olabilirler.


Bilgilerinizi her yerden her anda senkronize etmek ve güvende tutmak için Mikro Drive kullanmaya hemen şimdi başlayın!