Barkod Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Mikro Ürünler 4dk
Mikro Ürünler

Barkodlar, emek ve zamandan tasarruf ettirerek bizlere hem günlük hayatımızda hem de işletmelerimizde kolaylık sağlar.
Peki barkod sistemi nedir? Ne işe yarar? Nasıl barkod alabilirsiniz? Detaylar yazımızın devamında!

Barkod Nedir?

Barkod; her türden ticari mala konabilen, söz konusu malın stok durumu ve ücreti gibi temel bilgileri içeren, art arda farklı kalınlıklardaki çubuk ve boşluklardan oluşan ve elektronik tarayıcı sayesinde okunan simgenin adıdır.
Barkod sisteminin farklı çeşitlerde uluslararası barkod standartları bulunur. İlgili barkod cihazları, bu standartlara göre barkod çıktısı alıp yine standartlar dahilinde barkodları okur.

Barkod Ne İşe Yarar?

Barkod sistemi işletmelerde sık sık kullanılan elektronik sistemlerdendir ve pek çok kuşku götürmez faydası vardır:

  • Barkod numarası ile içeriği, barkod programları aracılığıyla hazırlanabilir.
  • Barkod sistemi, üzerinde barkod olan ürünlerin fiyat ve diğer bilgilerinin barkod okuyucu aracılığıyla otomatik olarak ekrana yansıtır.
  • Barkod sistemi sayesinde kasadan onlarca ürün hızlıca geçirilip kolayca alışveriş yapılabilir.
  • Barkod, yalnızca alışveriş kolaylığı sağlamaz. Aynı zamanda büyük perakendeciler ile mağazaların ürünlerini sevk ederken kullandıkları lojistik araçlarını tanımlamalarına yardım eder. Çünkü barkod sistemi sayesinde bir ürün, dünyanın her yerinde kolayca tanımlanabilir.
  • Barkod sistemi, üretimden sevkiyata, depolamadan kalite kontrole kadar birçok farklı alanda kullanılır.
  • Kargo firmaları da barkod sistemini kullanır. Bir kargonun yer bilgisi barkod sistemi ile kolayca takip edilebilir.
  • Barkod sistemi muhasebede demirbaş ve taşıma birimleri için de kullanılır.
  • Elektrik, su ve doğalgaz gibi şebeke ve aboneliklerinin takibi için de barkod sisteminden faydalanılır.

Kimler Barkod Numarası Alabilir?

Gerçek veya tüzel kişiler, Ticaret ve/veya Sanayi Odaları ya da Esnaf ve Sanatkarlar Odaları’ndan birine kayıtlılarsa barkod sistemine üye olabilirler:

  • Üreticiler
  • Dağıtıcılar
  • Satıcılar
  • İthalatçı firmalar

Barkod Nasıl Oluşturulur?

Barkod oluşturma adımlarına birlikte göz atalım:

  • İlk olarak hangi barkod yazılımını kullanacağınıza karar vermeniz gereklidir. Bunu yaparken dikkat edilmesi gereken ilk husus işletmeniz için ne tür bir barkod yazılımına ihtiyaç duyduğunuzu tespit
    etmektir. Şayet oldukça küçük bir işletmeyseniz fazla kapsamlı ve pahalı bir barkod yazılımı çözümü sizin için bir israf olacaktır. Bu nedenle daha az fonksiyon içeren, kullanımı kolay ve ucuz bir barkod
    yazılımı sizin taleplerinizi karşılamak için en iyisi olacaktır.
  • Barkod yazılımınızı temin etmenizin ardından bu yazılımı çalıştırmak için bir bilgisayara ihtiyacınız var. Bu evinizdeki masaüstü ya da dizüstü bilgisayarınız olabileceği gibi, uygun fiyatlara toplanmış bir
    bilgisayar da olabilir.
  • Son olarak bir barkod okuyucuya ihtiyacınız var. Barkod okuyucuların fiyatları oldukça değişkendir.
    İşletmenizin ne kadar yoğun çalıştığına bağlı olarak farklı barkod okuyucu modelleri tercih edebilirsiniz. Bütün bu unsurları bir araya getirdikten sonra işletmenizdeki ürünlerin fiyatlarını sisteme kaydedin.
  • Bu işlemin ardından barkod sisteminiz faaliyete hazır olacak.
  • Sistemin hazır olmasının yanı sıra TOBB bünyesindeki Milli Mal Numaralama Merkezi’nden EAN kodu almanız gerekiyor. Ülke kodu (869) ve basamak sayısı değişebilecek MMNM tarafından verilecek
  • firma kodunuzun ardından ürününüze 5 haneli bir ürün kodu belirlemeniz gerekecek. Son haneyse diğer hanelerden hesaplanan kontrol hanesidir. Ürün kodunuzu belirlemenizin ardından barkod yazılımınızı ve barkod yazıcınızı kullanarak barkodlarınızı oluşturabilirsiniz. İşte barkod oluşturmak bu kadar kolay!

Barkod Başvurusu için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Barkod numarası başvurusu için gerekli belgeleri aşağıda sıralıyoruz:

  • Barkod numarası almak üzere hizmet sözleşmesi
  • Barkod numarası başvuru formu (Firmanın ünvanı, adresi, telefonu ve faaliyet konusunu içeren belge)
  • Noter onaylı taahhütname (Firmanın TOBB’nin barkod kullanımı hakkında belirlediği kurallara uyacağını taahhüt etmek üzere noterde onaylatılan belge)
  • Oda kayıt sicil sureti (Firmanın Ticaret, Sanayi, Ticaret ve Sanayi Odası ya da Esnaf ve Sanatkarlar Odası’na kayıtlı olduğunu gösteren belge - firmanın kayıtlı olduğu odadan alınır
  • Gelir tablosu (Firmanın başvuru yaptığı yıldan bir önceki mali yıla ait cirosunu gösteren belge - kayıt yılı içinde kurulan firmalardan Gelir Tablosu yerine Ticaret Sicili Gazetesi
  • Ticaret Sicili Gazetesi (Firma, üyeliğe başvurduğu yıl içinde kurulduysa, firmadan başvurduğu yıl içinde kurulduğunu gösteren Ticaret Sicili Gazetesi)
  • Sisteme giriş ücretinin ödendiğini gösteren banka dekontu (Sisteme giriş ücreti - firmadan bir kez alınır)

Mikro Yazılım Barkod Sistemi Çözümleri

30 yıllık tecrübesiyle yerli yazılım devi Mikro Yazılım’ın barkod sistemi çözümleriyle hemen tanışın.

  • Mikro Hızlı Satış’ı kullanarak barkod sisteminizle Mikro Jump ve Mikro Run ile kolayca entegrasyon
    sağlayın.
  • Perakende satış, ödeme ve ön muhasebenizi tek ekrandan yönetin.
  • Terazili ürünleriniziterazilerinizle entegre çalışarak kolaylıkla yapın.
  • Hem zamandan tasarruf yapın, hem de hata yapma ihtimalinizi en aza indirin.

Mikro Jump ve Mikro Fly ile Barkod Takibi

Mikro Jump ve Mikro Fly’ın Sektörel Çözümleri arasında olan Perakende Satış Yönetimi programı ile Türkiye genelinde mali onayı olan neredeyse tüm kasa ve yeni nesil yazar kasalarla entegre çalışmanız mümkün. Bu program ile satışlarınızı anlık olarak takip edebilir, stok, cari ve muhasebe verilerini gün sonunu beklemek zorunda kalmadan görüntüleyebilirsiniz.
Sistem terazileri, barkod yazıcı ve okuyucuları, KİOSK’lar, elektronik raf etiket sistemleri vb. cihazlarla verileri kolaylıkla transfer edebilirsiniz.
Ayrıca mağazalarınız arasında kolaylıkla iletişim kurabilir, anlık barkodlu stok takibi yapabilir, ürün bilgisi gönderebilir, sipariş alabilir, satış ve tahsilat işlemlerinizi zahmetsizce takip edebilirsiniz.

Mikro Hızlı Satış ile Kolay Barkod Takibi

Barkod entegrasyonlu hızlı satış programları ile dokunmatik bilgisayar ve el terminalleri aracılığıyla fiyat ve ürüne ait özellikler görüntülenir, işletmenin daha hızlı ve kolay şekilde satış yapması sağlanır.
Mikro Hızlı Satış ile barkod kullanarak yaptığınız perakende satışlarınızı, ödemelerinizi ve ön muhasebenizi ilgilendiren tüm işlemleri tek bir platformdan kolayca takip edebilirsiniz.
Barkod okuyucu ile bütünleşik olarak çalışan hızlı işlem fonksiyonu ve sade ara yüzü ile satış sürecinizi ek bir çaba göstermek zorunda kalmadan kolayca yönetebilirsiniz.
Mikro Hızlı Satış ürününü şube ve merkezlerinizde eş zamanlı kullanabilirsiniz. Ayrıca terazilerle entegre çalışarak tartılı ürünlerin satışını kolaylıkla yapabilirsiniz.