Cari Mutabakat Nedir? Nasıl Sağlanır?

Mikro Ürünler E-Dönüşüm 2dk
Mikro Ürünler E-Dönüşüm

İşletmelerin birbirlerine alacak ya da vereceklerinin olup olmadığının kontrolünü sağlayan cari mutabakat nedir ve nasıl daha kolay yapılır? Detaylar yazımızda.

Cari Mutabakat Nedir?

Kelime olarak uzlaşma ve anlaşma anlamına gelen mutabakat, muhasebede hesap kontrolü açısından oldukça önemli bir konudur. İşletmelerin, ticari ilişkide oldukları diğer işletmelerle alacak veya borç bakiyelerinin birbirlerini tutup tutmadığını karşılaştırıp belgelerle arşivlemesine cari mutabakat denir.
İki taraf da hesaplarında mutabıksa, ortada bir alacak ya da borç yok demektir. Bu da ticari ilişkinin sağlıklı biçimde devamını garantiler.

Cari Mutabakat Ne Zaman Yapılır?

Yıl sonunda yapıldığı da gözlenen cari mutabakatın, her ay sonunda düzenli olarak yapılmasını öneririz. Bu şekilde muhasebenizdeki olası hatalı işlemlerden kaçınabilirsiniz.

Cari Mutabakat Formu Nedir?

Cari mutabakat, hesapların bir bir üzerinden geçmek suretiyle yapılır. Hazırlanan mutabakat formunun imzalı ve kaşeli olarak karşı firmaya gönderilmesi ve o firmanın da kendi hazırladığı mutabakat formunu iletmesi sonucu gerçekleşir.
Bu form Excel’de hazırlanabilir ve posta ve e-mail yoluyla gönderilebilir. Bu yöntem maddi hatalara açık olduğundan karışıklık ve zaman kaybına yol açabilir. Bu yüzden online ticari programlar ile mutabakat sağlamak çok daha pratiktir.

Online Programlarla Mutabakat Nasıl Yapılır?

Mutabakat formlarınızı kağıt üzerinde hazırlamak ya da çıktısını alarak göndermek yerine arşivleme, kargo, kağıt vs. masrafları olmayan bir yöntemi denemeye ne dersiniz?
Online olarak mutabakat sağlayabileceğiniz programlarla çok daha düzenli ve verimli çalışabilirsiniz. Geri dönüşleri hızlandırdığı için yasal sürece de katkıda bulunan bu programlar sayesinde hem maliyetlerinizi düşürmüş, hem çevreyi korumuş hem de iş süreçlerinizi hızlandırmış olacaksınız.
Sektörünüz ne olursa olsun, Mikro Run, Mikro Jump ve Mikro Fly ile e-mutabakat da dahil olmak üzere tüm iş süreçlerinizi tek bir program üzerinden uçtan uca yönetebilirsiniz.

Eğer Mikro Run, Mikro Jump ya da Mikro Fly’ınız varsa e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter, e-Mutabakat, e-Bordro, e-İrsaliye ve e-Serbest Meslek Makbuzlarınızı aynı program üzerinden farklı bir yazılım ve entegrasyona ihtiyaç duymadan düzenleyebilirsiniz.